Stavebnica modelu slávnej parnej lokomotívy nemeckej konštrukcie DRB rad 52. Vďaka systému 2v1 je možné voliť medzi verziou s nemeckým druhoválečným označením, alebo označením Poľských štátnych dráh.
Verzia sa líši nielen číslovaním, farebnými doplnkami, ale aj typom čelných a koncových svietidiel. Vďaka odnímateľnej streche je možné nahliadnuť do vybavenej strojovne.
Krásnym detailom sú diely imitujúce oheň v ohnisku lokomotívy. Kolesá modelu sú spriahnuté a obsahujú niekoľko prevodov. Pri jazde sa všetko rozpohybuje.
Súčasťou balenia je tiež päť segmentov realisticky vyzerajúceho koľajiska s podvalmi v drevenom dekore s celkovou dĺžkou 65 cm. Koľajové segmenty majú otvory pre prípadnú montáž k podkladu železničnej diorámy. Súčasťou je aj figúrka nemeckej a poľského strojvodcu s emblémom Poľských dráh. Model je plne kompatibilný s koľajovým systémom iných stavebníc a zvláda zakrivenie R88.
Informácie o skutočnej lokomotíve:
- Prvú lokomotívu radu 52 s číslom 52.001 dokončila nemecká spoločnosť Borsig 12. 9. 1942.
- Ihneď po dokončení vyrazila súprava s ôsmimi vagónmi na 5000 km dlhú testovaciu jazdu po obsadených územiach Európy.
- Konštruktéri lokomotívy sa snažili o významné zjednodušenie konštrukcie vhodnej pre rýchlu výrobu, a tak parná lokomotíva pozostávala z cca 5000 súčastí, čo je 1 tisíc menej, než mal predchádzajúci model radu 50.
- Stroj bol primárne určený pre vojnovú logistiku nemeckých ríšskych dráh a bol vyrábaný vo väčších počtoch v mnohých európskych továrňach ako Henschel, Schwartzkopp, Ciegelski, alebo aj Škoda Plzeň.
- Lokomotívy radu 52 boli v Československu populárne. Tu tiež získali prezývku „nemka“.
- Veľkou výhodou bola uzavretá kabína, ktorá najmä v zimnom období znamenala vyšší komfort obsluhy.
- Zaujímavé bolo technické riešenie pripojeného tendra, ktoré umožňovalo jazdu plnou rýchlosťou vzad.
- S príchodom dieslových lokomotív rad 52 postupne zastaral a posledný kus bol vyrobený v roku 1950.
- Najdlhšie zostali v službe, a to až do 80. rokov lokomotívy v Turecku na starších tratiach v okolí Izmiru.
- Presný počet vyrobených kusov nie je známy. Podľa dochovaných záznamov bolo vyrobených približne 6 285 ks.