Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2

Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parná lokomotíva DR BR 52/TY2

Krásnym detailom sú diely imitujúce oheň v ohnisku lokomotívy. Kolesá modelu sú spriahnuté a obsahujú niekoľko prevodov. Pri jazde sa všetko rozpohybuje.
Bežná cena136 EUR
107 EUR 88,43 EUR bez DPH
Skladom 1 ks
Môže byť u Vás už:utorok 21.5.
Kódcobi6283VýrobcaCOBIEAN5902251062835
Vek od10
TémaStavebnice, Vozidla
Počet dielkov1723
PocetFigurek2
Rok vydania2023
VýrobceCOBI

Stavebnica modelu slávnej parnej lokomotívy nemeckej konštrukcie DRB rad 52. Vďaka systému 2v1 je možné voliť medzi verziou s nemeckým druhoválečným označením, alebo označením Poľských štátnych dráh.

Verzia sa líši nielen číslovaním, farebnými doplnkami, ale aj typom čelných a koncových svietidiel. Vďaka odnímateľnej streche je možné nahliadnuť do vybavenej strojovne.

Krásnym detailom sú diely imitujúce oheň v ohnisku lokomotívy. Kolesá modelu sú spriahnuté a obsahujú niekoľko prevodov. Pri jazde sa všetko rozpohybuje.

Súčasťou balenia je tiež päť segmentov realisticky vyzerajúceho koľajiska s podvalmi v drevenom dekore s celkovou dĺžkou 65 cm. Koľajové segmenty majú otvory pre prípadnú montáž k podkladu železničnej diorámy. Súčasťou je aj figúrka nemeckej a poľského strojvodcu s emblémom Poľských dráh. Model je plne kompatibilný s koľajovým systémom iných stavebníc a zvláda zakrivenie R88.

Informácie o skutočnej lokomotíve:

  • Prvú lokomotívu radu 52 s číslom 52.001 dokončila nemecká spoločnosť Borsig 12. 9. 1942.
  • Ihneď po dokončení vyrazila súprava s ôsmimi vagónmi na 5000 km dlhú testovaciu jazdu po obsadených územiach Európy.
  • Konštruktéri lokomotívy sa snažili o významné zjednodušenie konštrukcie vhodnej pre rýchlu výrobu, a tak parná lokomotíva pozostávala z cca 5000 súčastí, čo je 1 tisíc menej, než mal predchádzajúci model radu 50.
  • Stroj bol primárne určený pre vojnovú logistiku nemeckých ríšskych dráh a bol vyrábaný vo väčších počtoch v mnohých európskych továrňach ako Henschel, Schwartzkopp, Ciegelski, alebo aj Škoda Plzeň.
  • Lokomotívy radu 52 boli v Československu populárne. Tu tiež získali prezývku „nemka“.
  • Veľkou výhodou bola uzavretá kabína, ktorá najmä v zimnom období znamenala vyšší komfort obsluhy.
  • Zaujímavé bolo technické riešenie pripojeného tendra, ktoré umožňovalo jazdu plnou rýchlosťou vzad.
  • S príchodom dieslových lokomotív rad 52 postupne zastaral a posledný kus bol vyrobený v roku 1950.
  • Najdlhšie zostali v službe, a to až do 80. rokov lokomotívy v Turecku na starších tratiach v okolí Izmiru.
  • Presný počet vyrobených kusov nie je známy. Podľa dochovaných záznamov bolo vyrobených približne 6 285 ks.

 

Popis
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Podrobné nastaveniePovoliť všetko